رونمایی شیائومی از ردمی بوک ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونمایی شیائومی از ردمی بوک ۲۰۲۴

امروزه لپ‌تاپ‌ها ابزاری جدایی ناپذیر در دنیای مدرن محسوب می‌شوند. به طوریکه از این وسیله برای امور حرفه‌ای، اداری، در مدارس، دانشگاه‌ها و انجام امور روزمره نیز استفاده می‌شود. بدین جهت کمپانی‌های بزرگ به سرعت درحال پیشرفت خود در زمینه تکنولوژی‌ لپ تاپ‌ها هستند. شیائومی علاوه بر ردمی K70،  K70 پرو،  K70E و ردمی بادز ۵ پرو، دو لپ‌تاپ دیگر به نام ردمی بوک ۱۴ و ردمی بوک ۱۶ را رونمایی کرده است. محصولاتی که به نظر می‌رسد با قیمتی منطقی روانه‌ی بازار خواهند شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ردمی بوک ۱۴ و ۱۶ دو لپ تاپ قدرتمند شیائومی می‌پردازد.

ویژگی‌های اصلی ردمی بوک ۱۴ چیست؟

ردمی بوک ۱۴ لپ تاپ ۲۰۲۳ شیائومی است که از نمایشگر 2.8K با پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی sRGB استفاده کرده است. ضخامت لپ تاپ ۳۱۲×۲۲۰×۱۵.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱٫۳۷ کیلوگرم است.

لپ تاپ ردمی بوک ۱۴ در ۴ مدل راهی بازار خواهد شد. لازم به ذکر است شیائومی این لپ تاپ‌ها را با پردازنده Alder-Lake-H راهی بازار کرده که پردازنده‌ جدیدی به شمار نمی‌روند. به گفته شیائومی کاربران می‌توانند لپ تاپ ردمی بوک ۱۴ را با پردازنده Core i5-12500Hهمان نسل ۱۳ و Core i7-12700H خریداری کنند.

همچنین دو فن خنک‌کننده به‌همراه دو لوله‌ی حرارتی ۸ میلی‌متری دارد. به‌ادعای شیائومی، این سیستم خنک‌کننده باعث می‌شود ردمی بوک ۱۴ در اجرای بازی‌های شوتر اول شخص تا ۱۲ درصد نرخ فریم بیشتری از رقبایش داشته باشد. این لپ تاپ از رم‌های LPDDR5 و حافظه PCIe 4.0 استفاده کرده است.

ویژگی‌های متمایزکننده ردمی بوک ۱۶ چیست؟

قوی‌ترین لپ‌تاپ جدید شیائومی ردمی بوک ۱۶ بوده که چند روزی است از آن رونمایی شده است. از نمایشگر ۱۶ اینچ 2.5K با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB و روشنایی ۴۰۰ نیت استفاده می‌کند. وزن آن ۱.۶۸ کیلوگرم و  ضخامتش به ۱۵٫۹ میلی‌متر می‌رسد.

ردمی بوک ۱۶ نیز دارای پردازنده‌ 13500H استگبه علاوه فن دوگانه و ۲ لوله‌ی حرارتی ۸ میلی‌متری دارد.

رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5-6400 RAM و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از دیگر ویژگی‌های آن است. این لپ‌تاپ باتری ۷۲ وات‌ساعتی داشته و از درگاه‌های مشابه مدل ۱۴ اینچ استفاده می‌کند.

پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 است. این کارت گرافیکی برای اجرای بازی‌های گرافیکی متوسط تا بالا پاسخگو است. همچنین دارای حافظه پرچمدار LPDDR5 6400MT/s و TDP است که ترکیب حافظه‌ای عملکردی سریع را برای دستگاه فراهم می‌کند.

قابلیت‌ متفاوت دو لپ تاپ قدرتمند شیائومی

:HyperOS Connect قابلیتی است که می‌تواند بین این محصولات و مدل‌های مختلف گوشی و تبلت شیائومی ارتباط برقرار کنید. شیائومی به‌لطف این قابلیت اکوسیستمی یکپارچه برای محصولات خود ساخته است.

رنگ‌بندی و قیمت ردمی بوک ۱۴ و ۱۶

قیمت لپ تاپ ردمی بوک ۱۴ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۹۲ دلار و با دو برابر فضای ذخیره‌سازی بیشتر باید ۶۳۵ دلار است. همچنین با پردازنده Core i5 نزدیک به ۶۵۲ دلار  و با مدل Core i7 نیز با قیمت ۷۹۴ دلار راهی بازار خواهد شد. ردمی بوک ۱۶ نیز به همین ترتیب ۶۲۱ و ۶۶۳ دلار خواهد بود.

لپ‌تاپ‌ ردمی بوک ۱۴ در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و ردمی بوک ۱۶ تنها در رنگ خاکستری عرضه خواهد شد.

خرید لپ تاپ مورد نیاز از "سبیت" 

فروشگاه اینترنتی سبیت، عرضه کننده لپ‌تاپ، آل این وان، تبلت، مانیتور، موبایل، قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی است که زیرمجموعه‌ای از شرکت هوشمند سیستم فرتاک نیز است. از سال 1382 سابقه فعالیت داشته و از سال 1395 به صورت اینترنتی فعالیت خود را آغاز کرده است. تیم سبیت، از مجموعه‌ای از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف تشکیل شده که هر کدام در واحدهای تخصصی خود مشغول به فعالیت بوده و مشاور‌های لازم را به مشترین خود نیز می‌دهند. جهت برقراری ارتباط با سبیت، با شماره تلفن 43000035-021 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://cebit.ir مراجعه کنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر اشتراک گذاری در واتساپ اشتراک گذاری در تلگرام کپی کردن لینک

دیدگاه کاربران

تا کنون 0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
افزودن دیدگاه
0 از 5
کاربرانی که امتیاز 4 یا 5 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 3 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 2 یا 1 داده‌اند