بهترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک

طراحان گرافیک به لپ تاپ با سخت افزار قدرتمند نیاز دارند تا بتوانند کارهای گرافیکی خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند.

به گزارش سایت سبیت، یک صفحه نمایش با وضوح بالا، دقت نمایش رنگ را تضمین می‌کند. علاوه بر این، رم کافی و یک پردازنده قدرتمند، کارآمدی نرم افزار را ارتقا می‌دهد. داشتن کارت گرافیکی اختصاصی نیز مهم است؛ چراکه عملکرد گرافیکی را افزایش می‌دهد و رندر یکپارچه را ممکن می‌کند. همچنین لپ تاپ باید ظرفیت کافی برای اطمینان از دسترسی سریع به تمام داده‌ها داشته باشد.

در واقع بهترین لپ ‌تاپ‌ برای طراحان گرافیک باید تعادل مناسبی بین عملکرد سخت افزاری و وزن آن داشته باشد. در عین اینکه لپ تاپ باید صفحه ‌نمایش بزرگی داشته باشد، باید از قابلیت حمل آسان نیز برخوردار باشد تا طراحان بتوانند از هر جایی و حتی در سفر با آن کار کنند.

در این گزارش، چند نمونه مناسب لپ تاپ برای طراحان گرافیک معرفی ‌شده است.

لپ تاپ LG Gram 16

LG Gram 16 یکی از مدل‌های 2 در 1 شرکت ال جی است که می‌توان از آن، هم به صورت لپ تاپ و هم به صورت تبلت استفاده کرد. یکی از مزیت‌های این لپ تاپ برای طراحان گرافیک، داشتن پردازنده Corei7 نسل 12 است که قدرت ویژه‌ای به آن بخشیده است. همچنین رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی اس اس دی نیز تضمین کننده سرعت لپ تاپ در هنگام کار با نرم افزارهای گرافیکی است.

وقتی از عنوان تبلت برای این دستگاه استفاده می‌شود، بیشتر افراد مدل‌های 10 تا 13 اینچی را مد نظر قرار می‌دهند؛ در حالیکه  این دستگاه یک تبلت بزرگ 16 اینچی است. صفحه نمایش ضد تابش نور این لپ تاپ برای تشخیص درست رنگ‌ها در هر فضایی مناسب است. این صفحه نمایش از نظر اندازه نیز کاملا مناسب کارهای گرافیکی بوده و برخلاف بزرگی صفحه آن، داشتن وزن کمتر از 1.5 کیلوگرم و باتری قوی، LG Gram 16 را به یک گزینه ایده‌آل برای طراحان گرافیک تبدیل کرده است.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion 14

اچ پی در تولید این لپ تاپ برای طراحان گرافیک، از پردازنده قدرتمند corei7 نسل 11 استفاده کرده است. 16 گیگابایت رم و هارد 1 ترابایتی اس اس دی، سخت افزارهای این مدل را تکمیل کرده است. اگرچه صفحه نمایش 14 اینچی این لپ تاپ کوچکتر از سایر مدل‌های مشابه است، اما خاصیت ضد بازتابش نور آن باعث بهبود کیفیت عملکرد لپ تاپ برای طراحان گرافیک شده است.

اچ پی در ساخت Pavilion 14 از کارت گرافیکی Iris X استفاده کرده است که امکان کار همزمان در چند برنامه طراحی و گرافیکی را به کاربر می‌دهد. این لپ تاپ برای طراحان گرافیک ایده‌آل بوده و وزن کمتر از 1.5 کیلوگرمی آن، این محصول را به راحتی قابل حمل کرده است.

لپ تاپ MacBook Air 2023

این محصول اپل نیز یک مدل ایده‌آل لپ تاپ برای طراحان گرافیک محسوب می‌شود. MacBook Air 2023 از پردازنده 12 هسته‌ای M2 اپل بهره‌مند است. صفحه نمایش 15.3 اینچی این لپ تاپ با ویژگی‌های بسیار خوب - از جمله قابلیت نمایش یک میلیون رنگ - باعث متفاوت شدن آن با رقبایش شده است. این صفحه نمایش دارای وضوح تصویر 4k است.

اپل در ساخت این لپ تاپ از 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت هارد اس اس دی استفاده کرده است. یکی دیگر از نقاط قوت این لپ تاپ، باتری قوی آن است که در بهترین حالت می‌تواند تا چند برابر بیشتر از لپ تاپ‌های برندهای رقیب، انرژی در خود ذخیره کند.

لپ تاپ Microsoft Surface Go 3

در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ مناسب و اقتصادی برای طراحی گرافیک می‌گردید، ولی علاقه‌مند به خرید از برندهای مطرح بازار هستید، مدل Microsoft Surface Go 3 گزینه ایده آلی است. این محصول شرکت مایکروسافت، یکی از لپ تاپ‌های قدرتمند "دو در یک" در بازار و یکی از بهترین محصولات لپ تاپی مایکروسافت تا به امروز است. این دستگاه با وجود صفحه نمایش لمسی 10.5 اینچی، یک لپ تاپ دو کاره اقتصادی، اما قدرتمند محسوب ‌می‌شود.

در این مدل لپ تاپ برای طراحان گرافیک از پردازنده Corei3 نسل 10، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت اس اس دی استفاده شده است. Surface Go 3 دارای نرم افزارها و ویژگی‌های اختصاصی مایکروسافت است و اگرچه یک لپ تاپ کوچک محسوب می‌شود، اما قابل حمل بودن آن در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های فوق، این محصول را متمایز می‌کند.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر اشتراک گذاری در واتساپ اشتراک گذاری در تلگرام کپی کردن لینک

دیدگاه کاربران

تا کنون 0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
افزودن دیدگاه
0 از 5
کاربرانی که امتیاز 4 یا 5 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 3 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 2 یا 1 داده‌اند