مک بوک ایر بهتر است یا پرو؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
مک بوک ایر بهتر است یا پرو؟

سال 2023 رو به پایان است و برخی علاقه­مند هستند که یکی از مدل‌های لپ تاپ عرضه شده امسال را خریداری کنند. اپل نیز مانند سایر برندهای عرضه کننده لپ تاپ، در سال 2023 مدل‌های متنوعی از محصولات خود را روانه بازار کرده است.

سایت سبیت در این گزارش به بررسی مزایا و ویژگی‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو پرداخته است.

بهترین مک بوک از نظر پردازنده، رم و هارد

در صورتی که انجام کارهای سنگین گرافیکی، محاسباتی و استفاده فنی از لپ تاپ را مد نظر دارید، باید به نوع پردازنده محصولی که می­خواهید بخرید، دقت بیشتری داشته باشید. لپ تاپ‌ مک بوک پرو (MacBook Pro) دارای پردازنده قدرتمند M3 است؛ در حالیکه دستگاه­های مک بوک ایر (MacBook Air) عرضه شده در سال 2022 و 2023 همگی از پردازنده M1 و M2 استفاده می‌کنند.

در زمینه رم استفاده شده در لپ تاپ‌های اپل نیز وضعیت به همین منوال است. در حالی که میزان رم استفاده شده در مک بوک ایر 16 تا 24 گیگابایت است، اما مک بوک پرو تا رم 128 گیگابایت را نیز پشتیبانی می‌کند و با این ظرفیت رم به بازار عرضه شده است.

از نظر فضای ذخیره سازی نیز مک بوک ایر توانایی پشتیبانی هارد اس اس دی تا 2 ترابایت را دارد که معقول و به اندازه است. البته بسیاری از خریداران، صرف هزینه بیشتر برای افزایش فضای ذخیره سازی به بیش از دو ترابایت را از نظر اقتصادی معقول نمی‌دانند، اما در صورتی که به فضای بیشتری نیاز دارید، مدل‌های مک بوک پرو تا 8 ترابایت هارد اس اس دی را نیز پشتیبانی می‌کنند.

بهترین مک بوک از نظر صفحه نمایش

شرکت اپل (APPLE)، بیشتر لپ تاپ‌های خود را با صفحه نمایش کوچک تولید می‌کند، اما برای بسیاری از کاربری‌ها از جمله کارهای گرافیکی، مالتی مدیا، برنامه نویسی و بازی، صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌تواند یک مزیت به حساب آید که مک بوک ایر 15 با داشتن صفحه نمایش 15.3 اینچی، بزرگترین مک بوک ایر عرضه شده از این نظر است. مک بوک‌ ایرهای قبلی دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی بودند که چندان نمی‌تواند برای کارهای مذکور مناسب باشد.

در بین انواع مختلف مک بوک پرو، مدل 16.2 اینچی نیز برای این منظور گزینه مناسبی است. اگرچه این مدل، قیمت به مراتب بالاتری نسبت به مک بوک ایر 15 دارد و باید تصمیم گرفت که آیا 0.9 اینچ مانیتور بزرگتر، ارزش هزینه بیشتر دارد یا خیر؟

تفاوت پورت‌ها در مک بوک ایر و پرو

تمامی مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو دارای پورت‌ thunderbolt 3 و هدفون هستند. تعداد این پورت‌ها در مک بوک ایر فقط 2 تا است، اما مک بوک پرو به دلیل ساختار بزرگتر، قابلیت داشتن پورت‌های بیشتر هم دارد. مک بوک‌ پرو همچنین یک تا چهار پورت thunderbolt 3، پورت HDMI و پورت کارت‌خوان SDXC دارد و به همین دلیل اگر داشتن پورت‌های بیشتر و متنوع برای کارتان ضروری است، باید یکی از مدل‌های مک بوک پرو را خریداری کنید.

مک بوک ایر؛ سبک‌تر و قابل حمل‌تر

مک بوک ایر نازک‌تر و سبکتر از مک بوک پرو است و به همین دلیل برای کسانی که مدام در حال حمل لپ تاپ هستند، گزینه مناسب­تری است. در این میان، مک بوک ایر 13 سبک‌ترین مک بوک در بین نمونه‌های تولید شده در سال 2022 و 2023 است.

اقتصادی‌ترین لپ تاپ اپل در بین مدل‌های 2022 و 2023

اگر هزینه‌ای که برای خرید لپ تاپ در نظر دارید، برایتان مهم است و به دنبال یک مدل ارزان‌تر هستید، بهتر است به سراغ MacBook Air M1 بروید؛ اگرچه این مدل از پردازنده قدیمی‌تر برند اپل به نام M1 استفاده می‌کند و دارای 16 مگابایت رم است، اما برای کاربری روزمره، عمومی و اداری کاملا مناسب خواهد بود. طراحی بسیار نازک، سبک بودن، باتری با کیفیت، اسپیکرهای قدرتمند و کیبورد عالی از مزیت‌های این مدل اقتصادی مک بوک است. شاید تنها مشکل در کم بودن تعداد پورت‌ها و طراحی قدیمی‌تر آن باشد. البته نباید فراموش کرد که MacBook Air M1 دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی است که 0.3 اینچ از سایر مدل‌های مک بوک ایر کوچک‌تر است.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر اشتراک گذاری در واتساپ اشتراک گذاری در تلگرام کپی کردن لینک

دیدگاه کاربران

تا کنون 0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
افزودن دیدگاه
0 از 5
کاربرانی که امتیاز 4 یا 5 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 3 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 2 یا 1 داده‌اند