پشتیبانی کامل اپل از پورت USB-C تا سال 2024

زمان مطالعه: 1 دقیقه
پشتیبانی کامل اپل از پورت USB-C تا سال 2024
آیفون تا سال ۲۰۲۴ از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند
شارژر گوشی‌های اندرویدی و آیفون یکپارچه می‌شوند

 

بالاخره قانونی در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده مبنی بر اینکه شارژر آیفون های اپل و همه گوشی‌های اندرویدی یکپارچه می‌شوند و از پورت USB-C پشتیبانی خواهند کرد.

با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون از کابل لایتنینگ بهره می‌برند، بر اساس قوانینی که تازه تصویب شده، این کابل‌ها از سال ۲۰۲۴ حذف و گوشی‌های اپل نیز از پورت USB-C استفاده خواهند کرد.

البته پیش‌بینی می‌شود که آیفون‌ها خیلی زودتر از سال ۲۰۲۴ کابل‌های لایتنینگ را حذف کنند، زیرا تمام گوشی‌های هوشمند فروخته شده در اتحادیه اروپا باید تا پاییز سال ۲۰۲۴ از پورت USB-C استفاده کنند. این قانون مشمول آیفون‌های اپل و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند کنسول‌ بازی‌های ویدیویی قابل حمل، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز می‌شود.

بر اساس گزارش Verge، شرکت‌ها از یک دهه پیش در حال کار روی تصویب این قانون بوده‌اند و حالا قانون مذکور به مرحله تصویب نهایی رسیده و شرکت‌ها توافق کرده‌اند که از کابل شارژر یکپارچه برای همه دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنند. این قانون باید اواخر سال جاری توسط پارلمان و شورای اتحادیه اروپا تصویب شود، تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

محصولات فعلی اپل که هنوز از شارژرهای لایتنینگ استفاده می‌کنند عبارتند از ایرپاد، Apple TV، بسته باتری MagSafe، شارژر MagSafe Duo و آیفون. اما شارژر آی‌پد پرو، آی‌پد ایر، آی‌پد مینی و مک‌ها قبلا به پورت USB-C تبدیل شده‌اند.

سال گذشته اپل آشکارا از این اقدام انتقاد کرد و به رویترز اعلام کرد که این قانون به جای تشویق، نوآوری را خفه می‌کند و به مصرف کنندگان در اروپا و سراسر جهان آسیب می‌رساند.

اما اتحادیه اروپا در نهایت اعلام کرد که همه‌ی شرکت‌ها باید از یک شارژر معمولی به منظور کاهش ضایعات الکترونیکی و در عین حال آسان‌تر کردن کار برای مصرف‌کنندگان استفاده کنند. اتحادیه اروپا پیش بینی می‌کند که قانون جدید باعث صرفه جویی ۲۵۰ میلیون یورویی خریداران در سال و کاهش ضایعات الکترونیکی تا ۱۱ هزار تن خواهد شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا، قانون جدید برای دستگاه‌هایی قابل اجرا است که از طریق کابل سیمی قابل شارژ هستند. بنابراین اپل می‌تواند با ایجاد یک آیفون بدون پورت، این قانون جدید را دور بزند، اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد زیرا شارژ بی سیم آنقدر قابل اعتماد نیست و در همگام سازی با دستگاه‌های دیگر مشکل دارد.

تنها بخشی از این قانون که هنوز تدوین نشده، استاندارد شارژر لپ‌تاپ‌ها است. شرکت‌های سازنده گوشی موبایل ۲۴ ماه فرصت دارند تا به پورت USB-C روی بیاورند، در حالی که شرکت‌های کامپیوتری ۳۰ ماه فرصت خواهند داشت تا این تغییر را اعمال کنند؛ چراکه لپ‌تاپ‌ها از شارژرهایی با ولتاژ متفاوت استفاده می‌کنند.


برای خرید انواع شارژر و کابل شارژ از سایت سبیت، می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر اشتراک گذاری در واتساپ اشتراک گذاری در تلگرام کپی کردن لینک

برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

تا کنون 0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
افزودن دیدگاه
0 از 5
کاربرانی که امتیاز 4 یا 5 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 3 داده‌اند کاربرانی که امتیاز 2 یا 1 داده‌اند